השתלת שיניים לחולי סכרת 

השתלת שיניים לחולי סכרת | השתלת שיניים חולי סכרת

נתחיל מהסוף – השתלת שיניים לחולי סכרת היא דבר אפשרי, אך לא בכל מקרה ולא בכל מקום מבצעים השתלת שיניים חולי סכרת.

במאמר זה נסקור באופן כללי את בעיות השיניים של חולי סכרת, וכיצד מצבם הבריאותי קשור להשתלות שיניים. כמובן שישנה מערכת של שיקולים בריאותיים שיש לעשות, ואין תחליף לבדיקה אישית וייעוץ במרפאת שיניים. זאת תוכלו לעשות במרפאת שיניים WEDENT בנתיבות.

השתלות שיניים

השתלות שיניים הפכו להליך שכיח ומקובל, הם שכיחים יותר ויותר ככל שהגיל יותר מבוגר אך גם צעירים נזקקים להשתלות שיניים.

השתלת שן נחשבת להליך בטוח, זאת בזכות היכולות הטכנולוגיות והשתלים המתקדמים. אך כמובן חשוב לעשות זאת באמצעות רופאי שיניים בעלי ניסיון.

שתלים דנטליים מוחדרים אל תוך עצם הלסת, ולכן נדרשת עצם עבה מספיק בשביל לקלוט את השתל. באופן אירוני, אצל רבים מאלו הזקוקים להשתלות שיניים ישנן בעיות של מחסור בעצם. כאשר לעתים אותן סיבות שהובילו לצורך בהשתלה, הן גם הסיבות שגרמו להתדלדלות העצם; כפי שאנו רואים אצל חולי סכרת.

באופן כללי ישנם פתרונות שונים למחסור בעצם, כמו למשל השתלת עצם, הרמת סינוס או שימוש בשתלים מסוג אחר. אך כאשר מדובר בחולי סכרת, למצבם הבריאותי הכללי ישנו משקל רב בקביעת ההליך שבו נשתמש.

השתלת שיניים חולי סכרת

השתלת שיניים לחולי סכרת

אז מה הקשר בין מחלת הסכרת הקשורה בכלל לאינסולין, לבין השתלות שיניים ובריאות הפה?

מסתבר כי חולי סכרת הם בעלי נטייה גבוהה לסבול ממחלות חניכיים ובעיות שיניים. והסיבה בהחלט קשורה לרמת הסוכר בדם – רמה גבוהה של סוכר בדם גורמת להצרות של כלי דם, והיא משפיעה גם על כלי הדם הנמצאים בחניכיים.

זרימת דם תקינה לאזור החניכיים היא זו המאפשרת את התפקוד התקין של רקמות החניכיים. אך כאשר הזרימה נפגעת החניכיים אינן מתפקדות טוב. יכול הריפוי העצמי שלהן נפגעת והן מועדות יותר לדלקות חניכיים.

הדבר משפיעה גם על עצמות הלסת. ולהזכירכם עצם הלסת חשובה לא רק עבור שתלים דנטליים, אלא גם עבור תמיכה בשן טבעית. וכאשר עצם הלסת אינה מקבלת את ההזנה שהיא זקוקה לה, היא מתחילה להיספג ואתם מאבדים עצם. וזוהי אחת הסיבות מדוע סוכרתיים סובלים לעתים מנשירת שיניים.

וכאשר מאבדים שן, לצערנו שיניים אינן צומחות בחזרה. הפתרון במקרים אלו הוא השתלת שיניים. בעבר חולי סכרת נחשבו ללא מתאימים להשתלת שיניים, זאת מכיוון שאותם תהליכים המתרחשים בעקבות המחלה, פוגעים ביכולת קליטת השתל. וכך הפתרון שהוצע לסוכרתיים הוא שיניים תותבות.

כיום, בזכות התפתחויות טכנולוגיות, ישנן גם פתרונות השתלת שיניים חולי סכרת אשר יכולים לתת מענה למקרים רבים שבעבר רופאי השיניים סירבו לטפל בהם.

מחלת הסכרת היא מחלה שכיחה מאוד בקרב האוכלוסיה, ובפרט בעולם המערבי הסובל מהרגלי תזונה לא בריאים. ולכן נושא הסכרת נתון למחקרים רבים, לרבות מחקרים הבודקים את הצלחת השתלת השיניים בין סוכרתיים ללא סוכרתיים. המחקרים מראים כי כי כאשר החולים מאוזנים, סיכויי ההצלחה של ההשתלה גבוהים וקרובים לסיכויי ההצלחה של אנשים בריאים.

השתלת שיניים חולי סכרת

מחלת הסכרת יוצרת אתגרים רבים בתחום של השתלות שיניים. קליטת שתלים דורשת את יכולות ההחלמה והריפוי הטבעיים של הגוף, ואלו אינם מתפקדים בצורה אופטימלית אצל חולי הסכרת. העלייה ברמת הסוכר בדם משפיעה על כלי הדם, וכתוצאה מכך משפיעה לרעה על זרימת הדם. וזה פוגע בתהליכי שיקום רקמות בניית עצם או שמירה על העצם הקיימת.

אך למרות האתגרים ניתן לבצע השתלת שיניים לחולי סכרת. התנאי הבסיסי הוא שהסכרת מאוזנת, כלומר המטופלים שומרים על רמת סוכר מאוזנת בדם.

כל השתלת שיניים דורשת מחויבת גדולה מהמטופל על מנת להקפיד על כל ההוראות. אך מטופלים סוכרתיים נדרשים להקפיד כפליים. עליהם למלא אחר כל הוראות רופא השיניים לגבי שמירה על היגיינת הפה. זה עשוי לכלול שטיפות פה וטיפולים אנטיביוטיים.

חשוב לשמור על תזונה מאוזנת המתאימה לחולי סכרת, וכמובן להימנע ממאכלים מתוקים ושתייה ממותקת המגבירה את התפתחות החיידקים המזיקים. ולכל אורך הטיפול נדרש מעקב של רופא שיניים.

השתלת שיניים לחולי סכרת

מרפאת שיניים WEDENT

לא כל מקום מבצע השתלת שיניים חולי סכרת, דבר הדורש ניסיון רב וידע נרחב בהשפעות של מחלת הסכרת על בריאות הפה.

אם הינך סובל מסכרת וזקוק להשתלות שיניים, את התשובות לא תמצא באינטרנט. לצורך כך חשוב לעבור בדיקת אבחון של מצב בריאות הפה, ובריאותך הכללית. בהחלט ישנם פתרונות המאפשרים השתלת שיניים לסוכרתיים, ויתכן שגם אתה מתאים להשתלה.

ולכן אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ אצלנו במרפאה. כאן נוכל לדבר גם על השתלת שיניים מחיר ולענות על כל שאלה.

מרפאת שיניים בנתיבות WEDENT מציעה מבחר טיפולי שיניים מתקדמים, לרבות טיפול שורש, יישור שיניים מהיר, טיפולי שיננית ועוד.

עקבו אחרינו ביוטיוב.

השתלת שיניים לחולי סכרת | השתלת שיניים חולי סכרת

Roei Kalvo

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאה ברמה גבוהה מאוד! צוות רופאים ממש מנוסים וטובים, עשיתי טיפול והתוצאות מדהימות אני ממליץ בחום. שירות מצוין ורופאים מצויינים!

רחל זוזוט

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאת שיניים מקצועית צוות אדיב ומסביר פנים

Lilian Aflalo

⭐⭐⭐⭐⭐

מירפאה מספר 1

David Farjun

⭐⭐⭐⭐⭐

תודה רבה לצוות וידנט על טיפול ברמה הכי גבוהה שאפשר לבקש. המרפאה תמיד נקייה ומסודרת

אורטל שמואל

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאה יוצאת מן הכלל, צוות מקסים , אנושי, יחס חם, שירות מקצועי ואיכותי. רופאים שעובדים בצורה מקצועית ומצויינת! הלקוח הכי חשוב עבורם! חשוב לי לציין לשבח ולמצוינות את המזכירה כוכי , עובדת מסורה,מקצועית, אנושית חמה וסבלנית, כן ירבו כמותה בישראל.

לקבלת הצעת מחיר מהמומחים שלנו

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

מה מספר הטלפון שלך?