יישור שיניים חוזר

לא אחת אנו פוגשים אנשים הנזקקים לעבור יישור שיניים חוזר. כלומר אלו הם אנשים שעברו טיפולי יישור שיניים, ככל הנראה בצעירותם, ובחלוף השנים סבלו מתזוזה חוזרת של השיניים. ועכשיו, לאחר שאיבדו את מראה השיניים הישרות, הם נדרשים שוב לעבור טיפול יישור שיניים.

אז זהו הזמן לספר לכם את האמת על תזוזת השיניים, את מה שלא תמיד רופאי השיניים מדגשים. חשוב להבין מהם התהליכים הטבעיים שמתרחשים בשיניים, וכיצד אנו יכולים לשמר את תוצאות הטיפול באמצעות קיבוע לאחר יישור שיניים (למשל פלטה ליישור שיניים בלילה).

יישור שיניים חוזר

פלטה ליישור שיניים בלילה

במהלך החיים הגוף שלנו עובר שינויים רבים, ואלו באים לידי ביטוי גם בשינויים במבנה הפה והלסת. אז כן, אם היה לכם ספק – השיניים שלכם זזות במהלך החיים. בין אם עברתם טיפולי יישור שיניים או שלא, השיניים שלכם צפויות לזוז ולעבור שינויים.

ואם יש לכם שיניים עקומות ואתם מצפים שהן יתיישרו במסגרת השינויים הטבעיים… זה קצת פחות סביר. סביר להניח שתהיה החמרה של מגמות קיימות.

אנשים רבים מבצעים טיפולי יישור שינים מסיבות בריאותיות ואסתטיות, ובסופם של הטיפולים נהנים משיניים ישרות ויפות. אך מה שלא מספרים לכם זה ששיניים ישרות זה לא לנצח!

התהליכים הביולוגיים הטבעיים אינם מתרשמים יותר מידי מכל הטכנולוגיות האורתודונטיות או הטרנדים האופנתיים. ובסופו של דבר הגוף שלכם זוכר את מיקום השן המקורי. ומהיום שהוסר הגשר, או כל התקן אחר ליישור שיניים – השן מתחילה את המסע הארוך של החזרה הביתה.

שום טיפול ליישור שיניים אינו יכול לעצור את התהליכים הטבעיים של הגוף. בין אם עברתם יישור שיניים אינויזליין, יישור שיניים איירוק או מיישר איינמן, השן תמיד תשאף לחזור למצבה המקורי. וכך אתם יכולים להגיע למצב שבו יש צורך לבצע יישור שיניים חוזר.

אז מה עושים? האם ניתן לעשות משהו בכדי להימנע מלחזור על הטיפול? נתחיל מזה שחשוב להקשיב לרופא השיניים…

אכן ישנן שיטות המאפשרות לשמור את השיניים במקומן. אך במקרים רבים, בני נוער שעברו את הטיפול בהצלחה, לא מקשיבים לרופא השיניים. הם מתבקשים להשתמש בריטיינר, כמו למשל פלטה ליישור שיניים בלילה המחזיקה את השיניים במקומם. אך מכיוון שהם מזלזלים בהוראות הטיפול, אין שום דבר שיעצור מהשיניים לחזור למצבן המקורי.

קיבוע לאחר יישור שיניים

אז בשביל לשמור על מראה השיניים היפה שכל כך הרבה זמן חיכיתם לו, חשוב לעשות קיבוע לאחר יישור שיניים. אנו במרפאת WEDENT נוהגים לשוחח על כך עם הלקוחות כבר בפגישת הייעוץ הראשוני. חשוב שיהיה לכם כל המידע.

קיבוע לאחר יישור שיניים מונע מהשן לחזור למצבה המקורי. ישנן שיטות שונות לעשות זאת, אך הרעיון הוא זהה. פשוט להחזיק את השיניים במקומן, ולא לתת לתהליכים הטבעיים של הגוף להחזיר את השיניים למצבן המקורי.

השיטות שבהן אנו עושים זאת יכולות להיות קיבוע מודבק, או שימוש בפלטה נשלפת בה אתם אמורים להשתמש בשעות הלילה (וחשוב שתקפידו על זה).

קיבוע לאחר יישור שיניים

פלטה ליישור שיניים בלילה

אז יש המכנים אותה פלטה ליישור שיניים, אך חשוב להדגיש כי אנו מתכוונים לפלטה דנטלית אשר נועדה לשמר את תוצאות הטיפול.

זוהי פלטה שקופה המיוצרת בהתאמה אישית למטופל. היא נועדה להאט את חזרת השיניים למקומן, רבים מעדיפים את הפלטה הנשלפת, בעיקר מהסיבה הפרקטית – זהו פתרון נוח בו עושים שימוש בשעות הלילה.

פלטה לשמירה על יישור שיניים אינה מפריעה באכילה או בעת השמירה על ניקיון השיניים. ובניגוד לפתרונות אחרים, המתרכזים בשיניים הקדמיות, היא שומרת על כל קשת השיניים.

החיסרון המרכזי הוא הגורם האנושי, המטופל שצריך להקפיד כל לילה לשים את הפלטה לאחר צחצוח השיניים. לא לאבד אותה, לא להשאיר אותה בארץ כאשר טסים לחו“ל ולא לזלזל בחשיבותה.

קיבוע מודבק

יישור שיניים חוזר

ואם אתם מסוג האנשים ששוכחים ומאבדים, אולי מוטב להשתמש בקיבוע מודבק. גם קיבוע מודבק דורש התאמה אישית לשיניים של המטופל. השאיפה היא להדביק את הקיבוע בצורה שאינה נראית ואינה מפריעה לסגירת השיניים. אך הדבר עלול להיות בעייתי עם השיניים העליונות, שם יכולה להיווצר הפרעה לסגירת השיניים.

קיבוע מודבק נחשב לפחות יעיל, וגם בעייתי מאוד מבחינת היכולת לנקות את השיניים מאחורי הקיבוע. קיבוע מודבק יאט את תזוזת השיניים, אך בסופו של דבר הכוחות הטבעיים של הגוף חזקים ממנו.

אז כפי שהבנתם, יישור שיניים זה לא לנצח. והדבר אינו תלוי באילו שיטות יישור שיניים משתמשים – תזוזת השיניים היא הליך טבעי, ומהבחינה הזו אין יתרון לשום שיטת יישור שיניים על פני האחרות.

הכלי המרכזי המאפשר לנו לשמר את מצב השיניים הוא הקיבוע, אך גם הוא אינו עוצר את הבעיה לחלוטין. רפואת השיניים מתקדמת בקצב מסחרר, ובהחלט יתכן כי יגיע היום ובו יהיו טכנולוגיות טובות יותר המסוגלות לתת מענה.

יישור שיניים נתיבות – מרפאת WEDENT. כאן תוכלו לקבל את כל טיפולי השיניים המתקדמים ביותר, לרבות השתלת שיניים, שתל זיגומוטי, הרמת סינוס, כתרים וטיפולי שיננית.

עקבו אחרינו גם ביוטיוב 

Roei Kalvo

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאה ברמה גבוהה מאוד! צוות רופאים ממש מנוסים וטובים, עשיתי טיפול והתוצאות מדהימות אני ממליץ בחום. שירות מצוין ורופאים מצויינים!

רחל זוזוט

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאת שיניים מקצועית צוות אדיב ומסביר פנים

Lilian Aflalo

⭐⭐⭐⭐⭐

מירפאה מספר 1

David Farjun

⭐⭐⭐⭐⭐

תודה רבה לצוות וידנט על טיפול ברמה הכי גבוהה שאפשר לבקש. המרפאה תמיד נקייה ומסודרת

אורטל שמואל

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאה יוצאת מן הכלל, צוות מקסים , אנושי, יחס חם, שירות מקצועי ואיכותי. רופאים שעובדים בצורה מקצועית ומצויינת! הלקוח הכי חשוב עבורם! חשוב לי לציין לשבח ולמצוינות את המזכירה כוכי , עובדת מסורה,מקצועית, אנושית חמה וסבלנית, כן ירבו כמותה בישראל.

לקבלת הצעת מחיר מהמומחים שלנו

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

מה מספר הטלפון שלך?

השינוי מתחיל כאן!
מבצע!
יישור שיניים מ- 990 ₪ בחודש בלבד!
*ב 12 תשלומים שווים
**1490 ₪ ב 12 חודשים - למקרים מורכבים.

מגיע לך ייעוץ להתאמת פתרון בול בשבילך!

*עלות היעוץ הינו 250 ₪ , יכוזז מהמחיר של תוכנית הטיפול לאחר אישור לקוח