גשר בשיניים עם גומיות 

ישנן שיטות שונות ליישור שיניים, כאשר השימוש בגשר לשיניים הוא אחת השיטות הוותיקות והשכיחות ביותר. 

ברוב המקרים אנו רואים גשר בשיניים עם גומיות, אך ניתן לציין כי לא תמיד צריך גומיות בשיניים. כיום ישנם סוגים שונים של גשרים שאינם עושים שימוש בגומיות. אבל בשביל לעשות סדר בדברים בואו נתחיל מהיסודות. 

הכל מתחיל בטיפול ליישור שיניים. לרוב האוכלוסייה אין שיניים ישרות, לכולם ישנן בעיות מסוג זה או אחר. ובעיות שכאלו נחשבות בעיני רבים כבעיות אסתטיות, אך יש להן השלכות של ממש על בריאות השיניים ותפקודי הפה. ומסיבה זו אנו מחפשים אחר פתרונות ליישור שיניים. 

ישנן שיטות שונות לביצוע יישור שיניים, כמו למשל יישור שיניים שקוף או גשר פנימי לשיניים. אבל למרות השיטות החדישות, עדיין גשר לשיניים העשוי סמכים ועם גומיות בשיניים הוא אחת השיטות המקובלות ביותר. 

כיצד עובד גשר ליישור שיניים?

גשר לשיניים נועד על מנת לאפשר להפעיל לחץ המזיז את השיניים בהדרגה למקומן הנכון. זה נוגע גם לפונקציונליות של השיניים וגם למטרות האסתטיות. יצירת הלחץ נעשית באמצעות הדבקת סמכי מתכת על השיניים, וביניהם חוטים מתכתיים וכמובן גם גומיות המקבעות את החוטים אל הסמכים. 

גשר בשיניים עם גומיות

גשר בשיניים עם גומיות

אם תסתכלו היטב על הגשר, תוכלו לראות כי סביב הסמכים ישנן גומיות קטנות. תפקיד הגומיות הוא לקבע את נקודת החיבור בין הסמכים לחוטי הברזל. 

גומיות בשיניים עשויות להגיע גם בצבעים שונים, דבר שלפעמים ילדים אוהבים. אין משמעות לצבעים, זהו עניין של טעם אישי. וכמובן ניתן להחליף אותן במהלך הפגישות הבאות עם האורתודנט. מבוגרים יעדיפו גומיות שקופות על מנת לא להבליט את הגשר יותר ממה שנדרש, אבל השיקולים כאן אינם רפואיים. 

הגומיות מתבלות באופן טבעי ובעת הביקורים אצל האורתודנט הן יוחלפו בגומיות חדשות. מעבר לזאת, הן נחשבות לחזקות ועמידות ואינן נוטות להיקרע גם כאשר הן חשופות לחום, קור ולחץ מברשת השיניים.

 במידה וגומייה נקרעה, יש להגיע אל מרפאת השיניים על מנת להחליפה. חשוב גם ליידע את הרופא גם כמה זמן הייתה חסרה הגומייה. 

באופן מסורתי כך בנויים הגשרים לשיניים, אך כיום ישנם גם סוגים אחרים של גשרים בהם אין צורך בגומיות. למשל כיום ישנו יישור שיניים דיימון, זהו גשר בעל סמכים הננעלים בעצמם והם אינם דורשים גומיות. 

גומיות בשיניים

לאחר שהבנו את תפקידן של הגומיות, נרצה לציין סוג אחר של גומיות אשר גן בהן משתמשים בחלק מהמקרים – גומיות בין לסתיות.

אלו הן גומיות אשר נועדו לאפשר את תיקון מנח הלסתות. כך ניתן לבצע תיקון מנשך וכל בעיה הנובעת ממיקום לא תקין של הלסתות. 

בניגוד לגומיות המקבלות את הברזלים לסמכים, ובהן אינכם מתעסקים – כאשר מדובר בגומיות בין לסתיות המטופל עצמו צריך להרכיב אותן לפי הוראות הרופא המטפל. הגומיות הללו עשויות להיות שונות מבחינת המיקום בו הן נמצאות, ומבחינת העצמה; הכל בהתאם לצרכים הטיפוליים. 

גומיות מסוג זה יש להוציא בעת צחצוח השיניים, ואפשר גם בעת האכילה אם הן מפריעות לכם. 

אפשרויות אחרות ליישור שיניים

גשר בשיניים עם גומיות (או בלי גומיות) הוא אחת האפשרויות הקיימות לביצוע יישור שיניים. ומי שרוצה להצניע את הטיפול יכול לבקש גשר עם סמכים לבנים וגומיות שקופות. אבל מי שבאמת מחפש טיפול דיסקרטי יכול לבצע יישור שיניים שקוף. 

יישור שיניים שקוף אינו עושה שימוש בגשר ואינו עושה שימוש בגומיות. זוהי שיטה העושה שימוש בסד דנטלי מיוחד המפעיל לחץ על השיניים. הוא כמעט בלתי נראה, גם כאשר מסתכלים ממש מקרוב. 

ומלבד השקיפות, הוא גם מביא איתו יתרונות רבים אחרים:

  • לעולם לא תגיעו למצב שבו תצטרכו לקבוע תור למרפאת השיניים רק מכיוון שגומייה נקרעה. 
  • אין צורך להגיע בתדירות גבוהה למעקב ומתיחת חוטי המתכת, אתם מחליפים לבד את הקשתיות השקופות.
  • משך הטיפול ידוע מראש, אתם מקבלים קשתיות לפי מספר השבועות של הטיפול.
  • יש להוריד את הקשתיות בעת האכילה ובעת צחצוח השיניים, דבר שהופך את הכל ליותר נוח ופשוט. וגם פחות כואב ומציק מאשר גשר לשיניים. שימו לב כי מעבר להפוגות האכילה, יש להקפיד להשתמש בקשתיות בכל שעות היממה. 

גומיות בשיניים

מרפאת שיניים בנתיבות 

אם יש לכם שאלות לגבי טיפולי יישור שיניים או שיטות יישור שיניים, אתם מוזמנים לפנות אל מרפאת שיניים בנתיבות WEDENT – מרפאה מובילה ומנוסה עם צוות רופאים מומחים היודעים לתת מענה לכל בעיות השיניים. 

כאן במרפאה מבצעים טיפולי יישור שיניים, לרבות יישור שיניים בשיטת אינויזליין. וזאת לצד מבחר טיפולי שיניים מתקדמים לרבות סתימות שורש, השתלת שיניים, השתלת עצם ועוד. 

מרפאת שיניים ווידנט  – עקבו אחרינו גם באינסטגרם

Roei Kalvo

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאה ברמה גבוהה מאוד! צוות רופאים ממש מנוסים וטובים, עשיתי טיפול והתוצאות מדהימות אני ממליץ בחום. שירות מצוין ורופאים מצויינים!

רחל זוזוט

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאת שיניים מקצועית צוות אדיב ומסביר פנים

Lilian Aflalo

⭐⭐⭐⭐⭐

מירפאה מספר 1

David Farjun

⭐⭐⭐⭐⭐

תודה רבה לצוות וידנט על טיפול ברמה הכי גבוהה שאפשר לבקש. המרפאה תמיד נקייה ומסודרת

אורטל שמואל

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאה יוצאת מן הכלל, צוות מקסים , אנושי, יחס חם, שירות מקצועי ואיכותי. רופאים שעובדים בצורה מקצועית ומצויינת! הלקוח הכי חשוב עבורם! חשוב לי לציין לשבח ולמצוינות את המזכירה כוכי , עובדת מסורה,מקצועית, אנושית חמה וסבלנית, כן ירבו כמותה בישראל.

לקבלת הצעת מחיר מהמומחים שלנו

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

מה מספר הטלפון שלך?

השינוי מתחיל כאן!
מבצע!
יישור שיניים מ- 990 ₪ בחודש בלבד!
*ב 12 תשלומים שווים
**1490 ₪ ב 12 חודשים - למקרים מורכבים.

מגיע לך ייעוץ להתאמת פתרון בול בשבילך!

*עלות היעוץ הינו 250 ₪ , יכוזז מהמחיר של תוכנית הטיפול לאחר אישור לקוח