השתלת עצם והרמת סינוס

הפעם אנו רוצים לדבר על השתלת עצם והרמת סינוס, והשאלה שתמיד חוזרת על עצמה  – מה ההבדל בין הרמת סינוס והשתלת עצם.

בשביל שהכל יהיה ברור, נתחיל מקצת רקע כללי על השתלות שיניים, ומה חשיבות צפיפות העצם בתהליך. וכמובן, אם תרצו ייעוץ פרטני פנו אל מרפאת שיניים בדרום WEDENT. שם תוכלו לקבל הסברים ישירות מרופאי השיניים, לרבות מענה לכל שאלה.

השתלת שן

השתלת עצם והרמת סינוס

השתלות שיניים הן הליך רפואי מתקדם המאפשר לתת מענה במקרה שבו לא ניתן להציל שן. למעשה גם כאשר אבדו כל השיניים, כיום ניתן לבצע השתלות שיניים. בזכות שתלים דנטליים ניתן להחזיר לרבים את איכות החיים, היכולת ללעוס וגם הביטחון העצמי.

עד להמצאת הטכנולוגיות המאפשרות השתלת שיניים, הפתרון היחידי היה שימוש בשיניים תותבות, דבר שיש לו חסרונות רבים. מי שהשתמש בשיניים תותבות יודע שזהו אינו הפתרון האידאלי, והן בקלות יכולות להחליק וליצור סיטואציות מביכות. ודרך אגב, גם בתחום הזה חלו שיפורים (תותבות על שתלים).

מבלי להיכנס לכל סוגי השתלים הדנטליים והמקרים המיוחדים, העיקרון מאחורי השתלת שן הוא החדרת שתל דנטלי אל תוך עצם הלסת. ולאחר קליטת השתל מקבעים עליו כתר המעניק את הכותרת החיצונית של השן.

בטרם מבצעים השתלות שיניים יש לבדוק את מצב עצם הלסת, דרוש לנו בסיס חזק ועבה על מנת לתמוך בשתל הדנטלי. חישבו על זה כבורג הנכנס אל תוך העץ – אם מדובר בעץ דקיק וחלש, הבורג לא יחזיק.

כמובן שישנם עוד דברים שיש לבדוק, כמו למשל המצב הרפואי הכללי של המועמדים להשתלה. אך בואו נתמקד בנושא העצם בשלב זה.

באמצעות בדיקות CT וצילומי רנטגן אנו יכולים לאבחן את מצב העצם ולהחליט האם יש מספק עצם. וכאשר אין מספיק עצם עלינו לחפש פתרון אחר. כאשר אחד הפתרונות האפשריים הוא השתלת עצם לפני ביצוע השתלת השיניים. זהו לא הפתרון היחידי, אך עבור כל מטופל הרופא ימליץ על הטיפול האופטימלי עבורו.

במידה והוחלט לבצע השתלת עצם, בעצם זוהי החדרה של עצם או חומר דמוי עצם אל האזור שבו רוצים לעבות את העצם. ההשתלה מתחילה תהליך ביולוגי בגוף העשוי להימשך מספר חודשים. ורק אחריו ניתן לבצע את השתלת השן.

זוהי השתלת עצם באופן כללי, אך כמובן ישנן טכניקות שונות לעשות זאת.

מה ההבדל בין הרמת סינוס והשתלת עצם

עכשיו נשאלת השאלה מה זה הרמת סינוס ומה בין השתלת עצם והרמת סינוס ?

נתחיל מהשאלה מהו סינוס. הסינוסים הם חללים אנטומיים שנמצאים בגולגולת. המיקום שלהם הוא מעל השיניים האחוריות. זהו חלל שבו מיוצר הריר המגן על ריריות האף והסינוסים.

הרמת סינוס היא סוג ספציפי של השתלת עצם הנדרשת במקרים מסוימים. ניתוח הרמת סינוס עשוי להידרש בחלק מהמקרים בהם ישנו מחסור בעצם החלק האחורי של הלסת העליונה. לצורך העניין, אם מדובר בהשתלת שיניים בלסת התחתונה בלבד, בשום מקרה אין צורך בהרמת סינוס. יתכן כי ישנו צורך בהשתלת עצם, אך הדבר אינו נוגע לסינוס.

הרמת סינוס היא הליך שבו אנו מגביהים את רצפת הסינוס, וכך אנו יכולים ליצור עצם עבה מספיק לצורך ההשתלה על חשבון חלל הסינוס. אם העצם דקה מידי, ישנו חשש כי השתל הדנטלי יחדור לחלל הסינוס, מצב בעייתי ומסוכן מאוד. זה יביא לדלקות וזיהומים, וסיבוכים מסוכנים. וכמובן כשלון של קליטת השתל.

על מנת למנוע מצבים שכאלו רופאי השיניים משתמשים בבדיקות הדמיה על מנת לקבוע את עובי עצם העצם. לצורך החדרת השתל יש צורך ב 8 מ“מ לפחות. ישנם מקרים בהם יש מספיק עצם, אך במידה ואין יש לבצע ניתוח להרמת סינוס.

השתלת עצם והרמת סינוס

מה ההבדל בין הרמת סינוס והשתלת עצם

ניתן לחלק את הרמת הסינוס לשני מקרים, האחד הוא הרמת סינוס סגורה, והשני הוא הרמת סינוס פתוחה. כאשר המקרה הראשון נחשב להליך פשוט ומהיר יותר, והמקרה השני קצת יותר מורכב. אך כמובן שאת שני ההליכים יש לבצע אך ורק על ידי רופאים שהוסמכו לכך.

הרמת סינוס סגורה היא הליך פחות פולשני, ולכן נחשב לפחות מסובך. אנו עושים זאת באמצעות קידוח קטן של מספר מילימטרים המאפשר לנו להחדיר את תחליף העצם. יתרה מכך, לפעמים המצב מאפשר לנו להחדיר את השתל כבר המהלך אותו ההליך. וזאת במקום להמתין חודשים רבים לצמיחת העצם. אך כמובן שהדבר תלוי בכמות העצם הנדרשת, ובאופן כללי מצבו הבריאותי של המושתל.

הרמת סינוס פתוחה היא הליך כירורגי פולשני יותר. היא מיועדת למקרים בהם קיים מחסור גדול בעצם. בהליך זה יש ליצור פתח גדול בצד החיצוני של הלסת, ודרכו להחדיר את תחליף העצם. לא ניתן להחדיר את השתל מייד לאחר הרמת הסינוס – יש להמתין תקופה של מספר חודשים עד לבניית העצם.

הרמת סינוס סגורה היא מהירה וקלה יותר, ולכן יש בה פחות תופעות לוואי ופחות פוטנציאל לסיבוכים. כמובן שכל הליך רפואי שאנו מבצעים במרפאת השיניים נעשה לפי כל כללי הזהירות.

ולגבי השאלה מה ההבדל בין הרמת סינוס והשתלת עצם ? זוהי גם השתלת עצם, אך מתיחסת למקרה הספציפי שבו ישנה נגיעה אל חלל הסינוס (רק בשיניים האחוריות של הלסת העליונה).

מרפאת שיניים נתיבות WEDENT היא אחת ממרפאות השיניים המובילות באזור הדרום. אנו מבצעים מבחר הליכים, לרבות השתלות שיניים למחוסרי עצם, טיפולי יישור שיניים שקוף, תותבות על שתלים ועוד.

עקבו אחרינו גם ביוטיוב.

השתלת עצם והרמת סינוס | מה ההבדל בין הרמת סינוס והשתלת עצם

Roei Kalvo

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאה ברמה גבוהה מאוד! צוות רופאים ממש מנוסים וטובים, עשיתי טיפול והתוצאות מדהימות אני ממליץ בחום. שירות מצוין ורופאים מצויינים!

רחל זוזוט

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאת שיניים מקצועית צוות אדיב ומסביר פנים

Lilian Aflalo

⭐⭐⭐⭐⭐

מירפאה מספר 1

David Farjun

⭐⭐⭐⭐⭐

תודה רבה לצוות וידנט על טיפול ברמה הכי גבוהה שאפשר לבקש. המרפאה תמיד נקייה ומסודרת

אורטל שמואל

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאה יוצאת מן הכלל, צוות מקסים , אנושי, יחס חם, שירות מקצועי ואיכותי. רופאים שעובדים בצורה מקצועית ומצויינת! הלקוח הכי חשוב עבורם! חשוב לי לציין לשבח ולמצוינות את המזכירה כוכי , עובדת מסורה,מקצועית, אנושית חמה וסבלנית, כן ירבו כמותה בישראל.

לקבלת הצעת מחיר מהמומחים שלנו

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

מה מספר הטלפון שלך?