השתלת עצם לאחר עקירה

השתלת עצם לאחר עקירה נועדה על מנת להכין את עצם הלסת לצורך השתלת שיניים עתידית. לא תמיד יש צורך לבצע השתלת עצם לשתל. במאמר זה נסביר מדוע לפעמים צריך לבצע השתלת עצם בפה, וכמובן נדבר השתלת עצם לאחר עקירה מחיר.

אז נתחיל מקצת רקע על התפיסה של שיקום הפה. המטרה שלנו היא תמיד לנסות להציל את השן. יש לנו את הטכנולוגיות לנקות מהשן את העששת ולעשות סתימות. ובמקרים קשים אפילו טיפולי שורש. אבל ישנם מצבים בהם לא ניתן להציל את השן ויש לבצע עקירה.

ולאחר עקירת שיניים הפתרון היחידי הוא השתלת שן. יתכן כי נעקרה שן אשר אינה נמצאת במקום בולט, ואינכם מוטרדים יותר מידי מבחינה אסתטית. אך חשוב שתדעו מה קורה כאשר עוקרים שן.

כאשר שן חסרה, מופחת הלחץ על הלסת, זה מוביל לתהליך של ספיגת עצם. והדבר מוביל לתזוזה אטית של השיניים. כך שגם כאשר מדובר בשן אחורית, עדיין ההשפעה ארוכות הטווח יכולות לבוא בשיניים הקדמיות.

השתלת עצם לאחר עקירה מחיר

השתלת עצם לשתל

שתלים דנטליים בנויים בצורה המזכירה מאוד בורג. אלו יכולים להיות שתלי זירוקניה או שתלי טיטניום, המוחדרים אל תוך עצם הלסת. כלומר העצם משמשת כבסיס החזק התומך בשן המושתלת. וכאן גם מתחילה הבעיה.

התנאי הראשון להשתלת שיניים הוא עצם חזקה מספיק. לצורך כך נהוג לבצע צילומי רנטגן והדמיית CT על מנת לוודא שיש מספיק עצם. ובמקרה שאין מספק עצם יש לשקול השתלת עצם לשתל.

נציין כי לא בכל מקרה הרופאים ימליצו על השתלת עצם. לכל מטופל מתאים פתרון אחר, ובין היתר בוחנים גם את מצב בריאותו הכללי. קיימים גם פתרונות אחרים כמו שתלים בזאליים (לא פתרון מומלץ) או שתלים זיגומטים המתאימים למקרים מסוימים.

במקרים רבים יש צורך לבצע השתלת עצם לאחר עקירה, דווקא בגלל שהעקירה הובילה לתהליכי ספיגת עצם.

השתלת עצם

באופן כללי ישנן מספר שיטות לביצוע השתלת עצם, אך התאמת הטיפול צריכה להתבצע על ידי הרופא המטפל:

עצם ממקור עצמי – השתלת עצם ממקור עצמי (כלומר מתוך גופו של המטופל) נחשבת לשיטה טובה מכיוון שגדלים סיכוי הקליטה. אך מנגד נדרש הליך כירורגי במקום נוסף על מנת לקצור את העצם.

עצם ממקור חי – במקרים אחרים משתמשים בעצם ממקור חי, כאשר זה יכול להיות בעלי חיים וגם בני אדם. ישנו תהליך שנועד לנקות את העצם מכל חומר ביולוגי על מנת להבטיח את בטיחות ההשתלה.

עצם ממקור סינתטי – שימוש בחומרים סינתטיים המיוצרים במעבדה.

השתלת עצם לאחר עקירה

השתלת עצם לאחר עקירה

השתלת עצם לשתל יכולה להתבצע במועדים שונים. ישנם מקרים בהם ההשתלה נעשית מייד לאחר העקירה, כלומר באותו הביקור אצל רופא השיניים. ובמקרים מסוימים, ניתן לבצע השתלת שן באותו הטיפול. ומנגד ישנם מקרים בהם ההשתלה נעשית בתקופה מאוחרת יותר (שבועות או חודשים).

להלן הסבר על שלושת המצבים:

השתלת שיניים מושהית (אוגמנטציה מושהית) – ישנם רבים שעוברים עקירת שיניים אך הם אינם ממהרים לבצע את ההשתלה. הם רוצים ללמוד את הנושא, לשאול שאלות על השתלת שיניים מחיר או סתם אינם מבינים את חשיבות ההשתלה. ובמקרים שכאלו, ככל שעובר הזמן, כך נספגת יותר עצם. ולכן גם סביר להניח כי צריך לבצע השתלת עצם משמעותית יותר. השתלה הדורשת זמן רב לצורך קליטת השתל.

השתלת עצם מיידית – פעולה זו מכונה שימור רכס, והיא מתבצעת מייד לאחר עקירת השן. זוהי פעולה משמרת המכינה את הלסת להשתלה עתידית.

אוגמנטציה + השתלת שיניים – זהו פתרון המבצע את השתלת העצם יחדיו עם השתלת השן. פתרון זה מתאים רק למקרים בהם קיים מחסור קל בעצם.

השתלת עצם לאחר עקירה מחיר

השתלת עצם לשתל

מכיוון שכל מטופל סובל מבעיות אחרות ומצב לסת שונה, קשה לדבר על השתלת עצם לאחר עקירה מחיר ללא אבחון אישי. באופן כללי ניתן לדבר על טווח מחירים של 1500-5000 שקלים, אך כפי שאתם רואים ישנה שונות גדולה וחייבים אבחון אישי.

בכל הנוגע להשתלות שיניים והשתלות עצם, אין צורך לעשות ספקולציות או להישען על מידע כללי מרשת האינטרנט. הפתרון האפקטיבי ביותר הוא קביעת תור במרפאת השיניים. אתם מוזמנים לעשות זאת אצלנו, כאן נוכל לקבוע פגישה לצורך אבחון וייעוץ. ובהתאם לכך ניתן לבנות תכנית שיקום הפה בהתאמה אישית.

כאן תוכלו לפגוש רופאי שיניים מומחים, לקבל הסברים ומענה על כל השאלות. וכמובן את כל התשובות לגבי מחירי הטיפולים.

מרפאת השיניים ווידנט פועלת כבר למעלה מארבעים שנה, ומציעה את כל סוגי הטיפולים לרבות טיפול שורש מבנה וכתר, השתלת שיניים בכל הפה, יישור שיניים שקוף ועוד.

מרפאת השתלות שיניים בדרוםשמרו על קשר גם באמצעות הפייסבוק

Roei Kalvo

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאה ברמה גבוהה מאוד! צוות רופאים ממש מנוסים וטובים, עשיתי טיפול והתוצאות מדהימות אני ממליץ בחום. שירות מצוין ורופאים מצויינים!

רחל זוזוט

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאת שיניים מקצועית צוות אדיב ומסביר פנים

Lilian Aflalo

⭐⭐⭐⭐⭐

מירפאה מספר 1

David Farjun

⭐⭐⭐⭐⭐

תודה רבה לצוות וידנט על טיפול ברמה הכי גבוהה שאפשר לבקש. המרפאה תמיד נקייה ומסודרת

אורטל שמואל

⭐⭐⭐⭐⭐

מרפאה יוצאת מן הכלל, צוות מקסים , אנושי, יחס חם, שירות מקצועי ואיכותי. רופאים שעובדים בצורה מקצועית ומצויינת! הלקוח הכי חשוב עבורם! חשוב לי לציין לשבח ולמצוינות את המזכירה כוכי , עובדת מסורה,מקצועית, אנושית חמה וסבלנית, כן ירבו כמותה בישראל.

לקבלת הצעת מחיר מהמומחים שלנו

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

מה מספר הטלפון שלך?